Fördjupningsdag i MI – Att kombinera MI och KBT!

Olika problem – olika målgrupper – räcker MI?

MI används idag inom många olika verksamheter och det blir allt mer tydligt att man ibland behöver göra anpassningar utifrån de personer man möter. MI är alltid MI, men beroende på vilken målgrupp man arbetar med, kan man behöva tänka lite extra på hur man använder sina MI-färdigheter.

En del personer du möter i samtal, kanske inte förstår språk på samma sätt som du, andra har inte samma förmåga att tolka signaler, en del har svårt att abstrahera och förstå metaforer.

Det blir allt vanligare att vi inom yrken där vi möter människor, också möter utmaningar kring exempelvis autism och ADHD.

Vi behöver bli bättre på att anpassa våra MI-färdigheter. Men det finns kanske också tillfällen då MI inte räcker…

Evidens
En lång rad studier har gjorts på MI i olika sammanhang. Om behandlaren uppnår tillräcklig skicklighet, visar sig MI vara en effektiv metod i förändringsarbete. Evidens pekar också på att MI i kombination med andra metoder, kan stärka behandlingens effekt, då MI lockar fram motivation till förändring.

Kombinera MI och KBT?
Att kombinera metoder med varandra kan ge fantastiska synergieffekter. Men hur gör man!?

Fördjupningsdag i MI vid autism och ADHD och MI & KBT!

Under en dag fördjupar vi oss i två områden;
• MI vid autism och ADHD
• Att kombinera MI med KBT

Vi går igenom, diskuterar och övar olika sätt att anpassa samtalsfärdigheter. Vi kommer att gå igenom grunder i KBT för att sedan diskutera och öva på hur man kan kombinera MI med KBT.

Utbildningsinformation
Datum: 31 maj
Plats: Kristianstad
Pris: 1.595:- (exkl. moms)
I priset ingår för-, eftermiddagsfika och lunch!

Läs mer och anmäl här!

Saknar du grundutbildning?

Utbildningsinformation
Datum: 25-26 april oh 30 maj
Plats: Kristianstad
Pris: 5.500:- (exkl. moms)
I priset ingår för-, eftermiddagsfika och lunch!

Läs mer och anmäl här!

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.